Een Zoom-account koppelen aan een groep

Leestijd: < 1 minuut

Nadat de Zoom-integratie is ingeschakeld, kunnen groepsorganisatoren hun zoomaccount koppelen aan groepen en vergaderingen beginnen te plannen.

Ga als groepsorganisator naar de pagina van een groep en klik vervolgens op het tabblad Beheren > Zoomen.

Schakel in de Groepszoominstellingen het selectievakje in om een ​​Zoom-account aan deze groep te koppelen.

Selecteer in de Groepsmachtigingen de leden die Zoom-vergaderingen mogen maken, bewerken en verwijderen.

Je kunt alle leden of alleen organisatoren en alleen moderators of  alleen organisatoren toestaan ​​om Zoom-vergaderingen binnen die groep te maken, bewerken en verwijderen.

Voer in de instellingen voor Zoom API-referenties de Zoom API-sleutel, Zoom API-geheim, Zoom-account-e-mail en verificatietoken in voor de JWT-app die u hebt gemaakt vanaf uw Zoom-accountpagina.

U kunt op de knop Setup Wizard klikken voor stapsgewijze instructies voor het maken van de JWT-app vanuit uw Zoom-account.

Klik op de knop Instellingen opslaan.

Elke groepsorganisator kan zijn eigen Zoom-account koppelen aan een sociale groep om vergaderconflicten te voorkomen, aangezien één Zoom-account niet meerdere vergaderingen tegelijkertijd kan hebben.

NB: Het tabblad Zoomen respecteert de privacy instellingen van de groep.

Na succesvolle configuratie wordt een Zoom-tabblad aan de groep toegevoegd. U kunt nieuwe Zoom-vergaderingen maken, aankomende vergaderingen bekijken en ook eerdere vergaderingen bekijken op het tabblad Zoom.

Tip: Om een terugkerende Zoom-vergadering te maken, vinkt u het selectievakje Terugkerende vergadering aan en stelt u de voorkeuren voor herhaling in. Terugkerende vergaderingen worden weergegeven door een gele stip ernaast.