Stap 1
Sta in een lichte spreidstand.
Trek op een inademing de schouders zo hoog als mogelijk op.
Op een uitademing laat je de schouders in één keer los.

Stap 2
Vouw de handen in elkaar en duw ze met de handpalmen naar voren.
Beweeg je handen dan over het hoofd achterwaarts. Probeer de schouders te ontspannen en laag te houden. Herhaal stap 1.

Stap 3
Stek de armen recht voor het lichaam met de vingertoppen tegen elkaar aan.
Draai in deze positie kleine cirkels en breng de armen langzaam omhoog. Wanneer de armen gestrekt boven het hoofd uitkomen, laat je ze in één keer los.
Herhaal stap 1

Stap 4
Plaats de vingertoppen losjes op de schouders. Draai met de ellebogen cirkels; zo groot als mogelijk.
Herhaal stap 1

Stap 5
Probeer te huppelen op de plaats waarbij je de schouders zo ontspannen mogelijk probeert te houden en de voeten zo minimaal mogelijk van de grond te laten komen.
Schud je lichaam lekker los

Stap 6
Kom op je rug liggen. Je tenen wijzen naar voren. Die hielen drukken in de kuit.
Span je beenspieren aan door je benen tegen de grond te drukken.
Breng je bovenlichaam omhoog tot zitten. Strek je armen daarbij gestrekt vooruit.
Maak je nek lang en houd je kin op de borst.
Kruis je armen voor je borst en rol weer af tot liggen.
Herhaal deze stap.

Stap 7
Ga op je buik liggen.
Armen en bennen gestrekt. Bekken tegen de grond gedrukt.
Strek je linkerarm en je rechterbeen zo ver mogelijk uit. Wissel dit af met de andere kant.
Doe dit ten slotte ook een keer met beide armen en benen tegelijk.

Stap 8
Ga weer op je rug liggen met de armen gesterkt naast je lichaam en de schouders tegen de grond.
Draai je hoofd naar links terwijl je de binnen gestrekt tegen elkaar naar rechts draait.
Maak afwisselend het linkerbeen en dan het rechterbeen langer. Blijf dit afwisselen.

Stap 9
Breng de benen tegelijk omhoog, terwijl je cirkeltjes tekent met je voeten en je onderrug op de grond blijft rusten. Breng de benen dan met een lichte tegenspanning voorzichtig omlaag.

Stap 10
Kom rustig overeind in een lichte spreidstand staan.
Schud de benen even lekker los en herhaal nog eenmaal stap 1.

 

0 reacties